Usein kysyttyä


Tuotteet

Onko Ruohonjuuren verkkokaupassa samat tuotteet kuin myymälöissä?
Verkkokaupasta löydät samat tuotteet saman hintaisina kuin Ruohonjuuren Kampin myymälästä, lukuun ottamatta kylmä- ja tuoretuotteita.

Tuote on loppu varastosta, milloin sitä tulee lisää?
Pyrimme parhaamme mukaan pitämään tuotteita varastossa riittäviä määriä. Joskus kuitenkin kysyntä on saattanut ylittää arviomme, jolloin saamme täydennystä 1-7 arkipäivän sisällä. Jos tuotteen saatavuus viivästyy, niin silloin todennäköisesti tavarantoimittajalla on toimituskatkos kyseisen tuotteen osalta. Tällöin kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, niin voimme tarkemmin kertoa, milloin tuotetta olisi taas saatavilla.

Miksi tuotesivulla näkyvät kaikkien Ruohonjuuren myymälöiden varastotilanteet?
Tuotesivulta voivat myymälöiden asiakkaat kätevästi etukäteen tarkistaa, löytyvätkö itseä kiinnostavat tuotteet hyllystä. Kampin varasto on yhteinen verkkokaupan kanssa eli jos tuote on tilattavissa verkkokaupasta, sitä löytyy myös hyllystä Kampin myymälästä. On hyvä huomata, että varastotilanteet päivittyvät jatkuvasti. Eli vaikka tuotetta ei tänään näyttäisi varastossa olevan, niin huomenna se voi siellä jo hyvinkin olla!

Mistä tiedän, että luomutuote on varmasti luomua?
Luomutuotteemme ovat luomusertifikoituja ja -valvottuja. Jokaisessa maassa on kansallinen luomutuotantoa valvova virasto ja Suomessa valvontaa hoitaa Evira. Täältä voit lukea lisää aiheesta.

Saako Ruohonjuuren verkkokaupasta ostaa lahjakortteja?
Kyllä saa. Tällä hetkellä lahjakortteja on kahdenlaisia: eli lahjakortteja, joita voidaan käyttää myymälöissämme ja lahjakortteja, joilla voi maksaa verkkokaupassamme. Lahjakortteja voit ostaa täältä.

Kirjoitin tuotteelle kommentin, mutta se ei näy. Mitä tapahtui?
Tarkastamme kaikki tuotekommentit ennen julkaisua noin 1-2 kertaa viikossa. Mikäli kommentissa on kysymys, selvitämme siihen vastauksen ennen julkaisua, mikä voi toisinaan aiheuttaa pientä viivettä. Jos kysymyksesi on kiireellinen tai erityisen haastava, voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. Asiattomia kommentteja emme julkaise.

Mainostitte kaupanpäälliseksi tuotetta etusivulla, mutta se ei näy ostoskorissani. Miksi? Pitääkö se lisätä sinne?
Laitamme kaupanpäällistuotteet automaattisesti kaikkiin kampanjan aikana tulleisiin tilauksiin. Sinun ei siis tarvitse tehdä mitään, vaan tuote tulee pakettisi mukana automaattisesti!

Tuotesivulla on oikealla palstalla hinnan yläpuolella kuvakkeita. Mitä ne tarkoittavat?
Kuvakkeet kertovat tuotteen ominaisuuksista. Tässäpä kuvakkeiden selitykset:

= luomu
= vegaaninen
= gluteeniton
= raakaruokaa
= superfood
= maakunnan maukkaimmat
= lisäaineeton
= hiilihydraattitietoiselle 
= villi
= Reilua kauppaa
= laktoositon
= biohajoava
= luonnonkosmetiikka
= hiilineutraali

Kuvakkeen merkityksen saat selville myös viemällä hiiren osoittimen kuvakkeen päälle.

Tuotesivulla on oikealla palstalla Saatavuus-tekstin alapuolella pallokuvakkeita. Mitä ne tarkoittavat?
Jokaisen myymälämme kohdalla on oma kuvake kertomassa onko tuotetta myymälän varastossa tällä hetkellä. Kuvakkeet toimivat liikennevalojen tavoin, eli vihreä tarkoittaa tuotetta olevan varastossa reilusti, keltainen muutamaa kappaletta ja punainen sitä, että tuote on väliaikaisesti loppu tai ei kuulu kyseisen myymälän valikoimaan. Jos et jostain syystä näe kuvakkeita oikein, voit viedä hiiren kursorin kuvakkeen päälle, jolloin saat saatavuustilanteen näkyviin tekstinä.

Verkkokaupassa oli keltainen/vihreä pallo, mutta tuotetta ei löytynytkään myymälästä. Miksi niin kävi?
Teemme parhaamme sen eteen, että verkkokaupan varastosaldo olisi ajantasalla, mutta siihen vaikuttaa moni meistä riippumaton tekijä. Myynnit kirjautuvat järjestelmään kerran päivässä, minkä lisäksi varastoheittoa saattaa aiheuttaa virheet varastotyöskentelyssä tai inventoinnissa, sekä hävikki ja varkaudet. Tämän vuoksi onkin aina hyvä varmistaa tuotteen saatavuus soittamalla myymälään, josta se voidaan varata Sinulle talteen. Myymälöiden yhteystiedot löytyvät täältä.

 

Edut ja tarjoukset:

Minulla on kaksi lahjakorttia, mutta etukoodi-kenttiä on vain yksi. Mitä teen?
Jos kumpikin lahjakortti on euroissa, ota ennen tilaustasi yhteyttä asiakaspalveluumme, niin yhdistämme alennuskoodit sinulle ilomielin! Mikäli ylimääräinen alennus on prosenttialennus, voit tehdä tilauksesi normaalisti ja lisätietokentässä mainita alennuksen edestä tuotteita, jotka laitamme sitten tilaukseesi kaupanpäälle. Muistathan myös kertoa käyttämättömän alennuskoodin meille! Toinen vaihtoehto on pyytää seuraavaa tilaustasi varten euromääräinen alennuskoodi alennuksen summalle. Mikäli teit tilauksesi Klarnalla, saamme alennuksen lisättyä laskullesi helposti myös jälkeenpäin. Jos käytössäsi on kaksi erillistä prosenttialennuskoodia, niin näitä ei voi yhdistää, vaan silloin toki kannattaa käyttää alennuksista suurempi.

Minulla on myymälän kanta-asiakaskortti. Voinko käyttää sitä verkkokaupassa?
Valitettavasti tällä hetkellä emme voi yhdistää myymälän ja verkkokaupan kanta-asiakkuuksia toisiinsa. Verkkokaupassa on kuitenkin oma kanta-asiakasjärjestelmänsä, josta löydät lisätietoa alta.

Kuinka Ruohonjuuren kanta-asiakkuus toimii verkkokaupassa?
Kanta-asiakkuuteen riittää, että rekisteröidyt Ruohonjuuren verkkokauppaan. Kuten myymälän kanta-asiakkaatkin, saat jokaisesta kahdenkymmenen euron ostoksesta "leiman" ja kun leimoja on kertynyt 12 kappaletta, saat tilauksesi mukana 10 euron lahjakortin verkkokauppaamme.

Entäs tarjoukset, ovatko nekin samat verkossa ja myymälässä?
Samat Ruohonjuuren kuukauden tarjoukset ovat voimassa sekä myymälässä, että verkkokaupassa.

 

Tilaaminen:

Kuinka saan tietoa tilaukseni etenemisestä?
Kun olet tehnyt tilauksesi verkkokaupassa ja maksanut sen, saat sähköpostitse tilausvahvistuksen. Kun paketti on lähtenyt meiltä, saat siitä myös tiedon sähköpostiisi Postin lähetystunnuksen kera. Postin palvelussa voit lähetystunnuksella seurata pakettisi kulkua. Paketin saavuttua toimipaikkaan valitsemasi toimitustavan mukaisesti, saat siitä tiedon tekstiviestillä.

Voinko tilata Ruohonjuuren verkkokaupasta myös ulkomaille?
Valitettavasti emme ainakaan vielä toistaiseksi toimita tilauksia Suomen ulkopuolelle.

Onko minun rekisteröidyttävä, jos haluan tilata?
Ei tarvitse. Rekisteröityminen on vapaaehtoista. Se tosin kannattaa, koska siitä saa paljon etua ja iloa! Katso hyödyt rekisteröitymissivulta.

Haluankin muuttaa jo maksettua tilaustani. Mitä teen?
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme niin sovitaan muutoksista.

Kuinka perun tilaukseni?
Jos ehdit jo maksaa tilauksesi, mutta haluat sen kuitenkin perua, niin ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voiko tallentaa tuotteita ostoslistalle löytääkseni ne myöhemmin?
Kyllä voit! Ensin sinun tulee rekisteröityä verkkokauppaamme ja kirjautua sisään tunnuksillasi. Tämän jälkeen tuotteiden tuotekuvauksen alla näkyy harmaa “Lisää ostoslistaan” -painike, josta voit tallentaa mieleisiäsi tuotteita ostoslistalle. Tallentamasi tuotteet löydät yläpalkista nimimerkkiäsi klikkaamalla, kohdasta “Ostoslista”.

 

Toimitus

Mistä voin noutaa tilaukseni, jos valitsin toimitustavaksi noudon myymälästä?
Verkkokaupassa tehdyt tilaukset voi noutaa ainoastaan Ruohonjuuren Kampin myymälästä ja sieltä info-pisteestä.

Käytättekö ekologisia pakkausmateriaaleja?
Kaikki verkkokaupassamme käytetty pakkausmateriaali, uusiopaperia lukuun ottamatta, joka sekin on kierrätyspaperista toki valmistettu, on kierrätettyä. Käytämme verkkokaupassa niitä pahvilaatikoita, joissa tuotteet alun perin meille maahantuojilta tulevat. Samoin mahdolliset muovit ja muu lisäsuoja on näistä toimituksista uusiokäytettyä materiaalia. Pakkauksessa käytetty sanomalehti saadaan myös kierrätettynä.

Tilauksessani oli mielestäni liikaa pakkausmateriaalia. Miksi sitä laitettiin niin paljon?
Haluamme varmistaa sen, että asiakkaidemme tuotteet saapuvat ehjänä perille, minkä vuoksi toisia tuotteita joudutaan niiden painon tai herkkyyden vuoksi pakkaamaan hieman enemmän. Saatamme myös joutua suojaamaan herkempiä tuotteita samassa tilauksessa olevilta suuremmilta tuotteilta. Pyrimme siis pakkaamaan mahdollisimman kevyesti, mutta joudumme myös huomioimaan kuljetuksen aikana tulevat mahdolliset kolhut. Kaikki käyttämämme pakkausmateriaalit ovat kuitenkin kierrätettyjä, jos valitset vaihtoehdoksi kierrätetyn sanomalehtipaperin.

Joudunko maksamaan lahjakortille postikulut?
Jos ostat pelkästään lahjakortin, etkä halua muita tuotteita, niin valitse toimitusvaihtoehdoksi Nouto. Tällöin saat lahjakortin toimituksen maksutta kirjeenä. Ilmoita asiasta vielä kassalla lisätietokentässä, ettet oikeasti halua noutaa lahjakorttia liikkeestämme.

 

En löytänyt minua askarruttanutta asiaa tältä listalta. Mitä voin tehdä?
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin autamme ilolla!